Saturday, December 8, 2012

carekarama di youtube

assalamualaikum everyone ! :D

ok, sekarang ni dah pukul 1.21 AM Malaysia. tiba2 rasa nak update blog pulak kan. hm.. alhamdulillah hari ni rasa free skit nak berbanding ngan weekend2 yang sebelum ni. so, aktiviti aku hari ni ialah tengok carekarama kat youtube.hehe. teruk kan? xpandai hargai masa betul. tapi aku rasa xla teruk sangat kot. lagipun sblm ni sgt jarang aku spend time depan tv nak tengok drama2 ni. so hari ni aku bedal 2 cerita sekaligus. hehe. yang mula2 tu aku tengok TAUBAT NASUHA. n then yg kedua tu SALAHKAH AKU. alhamdulillah cerita2 ni best n bermanfaat buat penonton. korang yang terbaca post aku ni n rasa cam nak tengok gak, bleh la search kat youtube.

to be honest hari ni aku rasa paling banyak nangi tengok crita2 ni. especially yang TAUBAT NASUHA tu. cerita dia sangat sedih. secara ringkas, cerita ni pasal seorang ayah yang sangat garang n xreti nak hargai isteri n anak2. last2 all of them meninggal, baru nak nyesal. yang aku sedih sgt tu sbb aku tengok budak2 yang jadi anak tu macam adik2 aku. huhu. budak2 tu sangat comel. walaupun nakal skit, tp bijak, n pandai hormat orang tua. yang tu aku suka. hm, harap2 nanti bila ada suami, suami aku x la segarang ayah yang dlm cite tu. bile tgk cite tu rasa macam bersyukur sangat ada papa yang xsegarang tu. sekurang2nya papa aku garang bertempat. yang mana salah, memang patut la ditegur. so bg korang yang masih ada ayah, cuba la hormati beliau seadanya. try to think positive. kalau budak2 dalam crita ni masih boleh hormat ayah diorang yang sgt garang tu, why not kita, kan?

cerita kedua lak pasal suami isteri. si suami yang warak nak betulkan isteri yang lagha, nak letakkan maruah isteri dia di tempat yang tinggi. so dia terpaksa berubah dari zuhud kepada orang yang bersosial. last2 isteri dia berubah jadi lebih baik. cite ni pun best gak. nak katanya, cara berdakwah tu luas. bukan sempit. n kita nak dakwah, xboleh la terlalu selfish. kita kena pandai bergaul dengan orang.  tp aku ade gak xpuas hati ngan cite ni sbb masa dia brubah utk jd sosial tu, dia ada sentuh2 tangan dgn pmpuan slain isteri dia.. hm.. apa pun, kita buang yang keruh, ambil yang jernih.

ok lah, nak sambung study microbe pulak. gram-positive, think positive. hehe.
nyte, assalamualaikum :D

No comments: